نقل و انتقالات پرسپولیس
 
ماهان شهسوار
فرهنگی . ورزشی . سیاسی . اجتماعی
 

این 4 نفر قرمزپوش می شوند؟

تماشا: محمد رویانیان از همان ابتدا که به پرسپولیس آمد نشان داد که نقشه های زیادی برای موفقیت تیمش دارد. آوردن مصطفی دنیزلی مربی محبوب هواداران پرسپولیس یکی از چشمه های جاه طلبی رییس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی بود. رویانیان از مدت ها قبل استارتش برای فصل بعد را زده و گفته که تیمی رویایی را خواهد بست تا سرخ ها بعد از سال ها بتوانند دوباره قهرمان لیگ شوند. رویانیان اگرچه به هیچ بازیکنی اشاره نکرده اما از مدت ها قبل تعدادی از نفرات مدنظر او و مصطفی دنیزلی مشخص شده بودند.

در میان تمام لیست های احتمالی که در مورد نفرات فصل بعد پرسپولیس منتشر شده نام هادی عقیلی دیده می شود. مدافعی که اگرچه خودش دوست دارد فوتبالش را در اروپا ادامه دهد و مذاکره با رویانیان را تکذیب کرده  اما گفته می شود رویانیان به شدت دنبال جذب این بازیکن است و هرطور شده مدافع ملی پوش العربی قطر را پرسپولیسی خواهد کرد.

نکته دیگر در مورد لیست پرسپولیس منتفی شدن حضور بازیکنان خارجی در ترکیب فصل آینده پرسپولیس است با اینکه گفته می شد نفراتی مثل برونو سزار و فونیکه سی مدنظر مصطفی دنیزلی هستند اما سرمربی پرسپولیس قبل از بازی دیروز با داماش اعلام کرد نفرات مدنظرش بازیکنان ایرانی هستند. پیگیری های خبرنگار هفت صبح در مورد بازیکنانی که شانس پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارند به اسامی زیر ختم شده است این در حالی است که نام ماهینی، رضا حقیقی و امید عالیشاه هم شنیده می شود.

1- مهدی رحمتی: اگر قانون عدم جذب دروازه بان خارجی برای تیم های لیگ برتری برداشته شود پرسپولیس از دروازه بان بوسنیایی اش برای فصل آینده استفاده خواهد کرد. با این همه افراد نزدیک به محمد رویانیان گفته اند مهدی رحمتی پیشنهادی سه میلیاردی به مدیرعامل پرسپولیس برای دو فصل داده که رویانیان آن را قبول نکرده و گفته حاضر است برای هر فصل یک میلیارد تومان به دروازه بان تیم ملی بدهد. مهدی رحمتی اگرچه به تازگی گفته شاید بازهم در استقلال بماند اما باتوجه به اینکه در پایان فصل تغییراتی در روی نیمکت آبی ها انجام خواهد شد، ممکن است مهدی رحمتی دیگر در استقلال نماند. خبر مذاکره رویانیان با رحمتی در تعطیلات عید منتشر شد و خیلی ها آن را دروغ سیزده خواندند اما فرد نزدیک به محمد رویانیان مدعی است که این مذاکره انجام شده.

2- هادی تامینی: مدافع سابق ملوان که فصل گذشته به سپاهان رفت در طول فصل فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد و هیچ بعید نیست به دنبال تیم جدیدی باشد. این احتمال وجود دارد که اگر پرسپولیسی ها نتوانند با هادی عقیلی به توافق برسند سراغ تامینی بروند.

3- محسن مسلمان: پدیده سال های گذشته ذوب آهن و کشف زوران جورجویچ دو سالی می شود که برای گذراندن خدمت سربازی به ملوان رفته. او که تکنیک قابل ملاحظه ای دارد امسال بارها به تیم ملی دعوت شد و باتوجه به آنکه در آخر فصل قراردادش با ملوان هم به پایان می رسد دوست دارد بازی در تیم های تهرانی را امتحان کند. دنیزلی روی پای چپ محسن مسلمان حساب ویژه ای باز کرده.

4- محمدرضا خلعتبری: دیگر طبیعی شده که آخر هر فصل شایعه حضور محمدرضا خلعتبری در استقلال و پرسپولیس مطرح شود. مهاجم سابق ذوب آهن که در الغرافه به موفقیت ویژه ای نرسید حالا در الوصل روزهای خوبی را با دیه گو مارادونای بزرگ تجربه می کند و فعلا که هیچ برنامه ای برای ترک این تیم ندارد اما نام او در لیست فصل بعد پرسپولیس دیده می شود و باید دید رویانیان توان جذب او را خواهد داشت یا نه.



تماشا:


پست

خروجی قطعی

خروجی احتمالی

گلر

میثاق معمارزاده

-

دفاع

ممدوتال، مجتبی شیری، علیرضا محمد، ابراهیم شکوری

محمد نصرتی

هافبک

مازیار زارع، حسین بادامکی، مهدی مهدوی کیا

علی کریمی

مهاجم

مهرداد اولادی، وحید هاشمیان

نوروزی، کاظمیان، ایمون زاید


با وجود فاصله سه ماهه تا آغاز فصل بعد دنیزلی از حالا چارت تیمی خود را برای لیگ فصل آینده در ذهن مرور می کند این مساله باعث شده تا گمانه زنی ها برای لیست ورود و خروج لیگ آغاز شود.

در درون دروازه پرسپولیس آسمیر آودوکیج، میثاق معمارزاده و حسین هوشیار را دارد که گویا باید منتظر قطع همکاری معمارزاده باشیم. حسین هوشیار هم باتوجه به اینکه یک سال از قراردادش با پرسپولیس باقی مانده و باتوجه به مبلغ قراردادش در این تیم باقی می ماند.


در عمق خط دفاعی شاهد بیشترین تغییر خواهیم بود. ممدوتال و شیری خروجی های صددرصد پرسپولیس هستند. نورمحمدی و شیث رضایی در این تیم باقی می مانند و باید منتظر تصمیم نصرتی بمانند. باتوجه به حاشیه هایی که پیش آمد، شاید او ترجیح دهد فصل بعد را به باشگاه دیگری برود. پرسپولیس در این پست با بنگر و جلال حسینی مذاکرات جدی انجام داده و پرونده حضور عقیلی و فرشید طالبی هم همچنان باز است.

در جناح راست که پرسپولیس بیشترین لطمه را در این فصل خورد جدایی علیرضا محمد و خداحافظی مهدوی کیا محتمل است و پرسپولیس به دنبال حسین ماهینی است تا در کنار علی عسگر پس از مدت ها در این جناح فصل آرامی را پشت سر بگذارد.

در جناح چپ معادلات کمی پیچیده تر است. از بین شکوری و فشنگچی یکی پرسپولیس را ترک می کند. در این بین احتمال جذب یک مدافع چپ ایده آل به دنیزلی کمک می کند تا از پولادی باتوجه به خروج مازیار زارع در این پست هم استفاده کند. شاید هم هر سه نفر این پست در این تیم باقی ماندند.

در هافبک دفاعی باتوجه به سیستم و نوع نگرش دنیزلی مازیار زارع و حسین بادامکی از پرسپولیس خواهند رفت. زارع که لیگ دوازدهم را در انزلی است بادامکی هم باتوجه به سن و سالش مدنظر دنیزلی نیست و دنیزلی از هم اکنون تلاشش را برای یافتن هافبک دفاعی موردنظرش آغاز کرده است.

به رغم اینکه دنیزلی گفته به دنبال بازیکن خارجی نیست اما شنیده می شود او برای این پست بازیکنی از کشورش را در نظر گرفته است و از مسوولان باشگاه خواسته باب مذاکره با او را باز کنند.

در دو سمت بال تهاجمی پرسپولیس اوضاع کمی روشن تر است. پرسپولیس در این پست جواد کاظمیان، غلامرضا رضایی، مهرداد اولادی و هادی نوروزی را دارد که دو نفر از این جمع خارج خواهند شد.

مهرداد اولادی که در این فصل با مبلغی بالا و کارایی کم به این تیم پیوسته بود اصلی ترین گزینه است تا دوباره به جمع بندرنشینان بپیوندد و هادی نوروزی هم دومین نفر خواهد بود مگر اینکه در این چند بازی پایانی اتفاق دیگری بیفتد.

در پیشانی خط حمله هم خداحافظی وحید هاشمیان در پایان فصل قطعی است و او را باید از هم اکنون پشت میز دانشکده مربیگری در بوخوم تصور کنیم تا فوتبال ایران در این زمینه شاهد یک افتخار شود.

اما مهم ترین بحث که تا این لحظه و شاید آخرین ساعات نقل و انتقالات بی جواب بماند نوع همکاری علی کریمی و دنیزلی خواهد بود. کریمی که در این مدت بارها با دنیزلی به مشکل خورده یکی از معماهای فصل بعد تیم افندی خواهد بود. دنیزلی در این مدت بارها از کریمی به عنوان یکی از پسران خود در تیم نام برده اما باتوجه به برخی مشکلات باید تا پایان فصل منتظر ماند. هر چند حرف شنوی کریمی در این مدت باعث شده باقی ماندن او در تیم دنیزلی دور از انتظار هم نباشد. چنانچه اتفاقات یکی دو ماه آینده این رابطه را بهتر از قبل کند، تصمیم کریمی هم برای ماندن جدی تر می شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید لطفا" نظرات خود را در مورد مطالب این وبلاگ اعلام فرمایید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ماهان شهسوار و آدرس mahaan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 93
بازدید ماه : 289
بازدید کل : 25084
تعداد مطالب : 363
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1

کد متحرک کردن عنوان وب

کد پیغام خوش آمدگویی
استخاره آنلاین با قرآن کریم